برخورد قطار با دختر ۱۷ ساله+ جزییات تصادف کامیون و پژو در مشهد ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت (۲ تیرماه ۱۴۰۳) محدوده جغرافیایی ثبت‌نام مدارس تغییر کرد عمل جراحی خارج‌کردن ساچمه از مغز مامور نیروی انتظامی با موفقیت انجام شد دستگیری شرور عربده کش در خیابان پاسداران (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازداشت ۷ متهم در خصوص گروگان‌گیری ۱۴ میلیاردتومانی | آدم‌ربایان جسد مقتول را مثله کردند! کدام غذاها عامل اضطراب هستند؟ رفع توقیف هشت هزار خودرو متخلف در زمینه کشف حجاب سلاخی زن و مرد جوان مقابل چشمان فرزند سه ساله به دست مرد همسایه (۲ تیر ۱۴۰۳) سیلاب راه ارتباطی ۱۴ روستا در خراسان رضوی را مسدود کرد (۲ تیر ۱۴۰۳) قتل خونین برادر در رختخواب| قاتل روانی با پلیس تماس گرفت تنور داغ خرید در صفحات اینستاگرامی استاد دانشگاهی که تبدیل به سارق معتاد شد! قبل از عمل‌های زیبایی از نظام پزشکی استعلام بگیرید یک شرکت هرمی در مشهد شناسایی شد| دستگیری ۱۱ متهم (۲ تیر ۱۴۰۳) با این کار‌ها صد سال عمر کنید اگر تنها زندگی می‌کنید مراقب این چند مورد باشید کاشت رایگان حلزون شنوایی برای دو هزار کودک در دولت سیزدهم نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟ فرمانده مرزبانی انتظامی از پایش اپتیکی و الکترواپتیکی مرز‌های کشور به صورت شبانه‌روزی خبرداد
سرخط خبرها

حاجی‌صادقی: شهید رئیسی، رئیس‌جمهوری را «سرباز ولایت» می‌دانست

  • کد خبر: ۲۳۲۵۱۷
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
حاجی‌صادقی: شهید رئیسی، رئیس‌جمهوری را «سرباز ولایت» می‌دانست
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یادگار مهمی که امروز از شهید رئیسی باقی مانده است و باید حفظ شود، این است که به نظام حکمرانی ریاست‌جمهوری معنای جدیدی داد و گفت رئیس‌جمهور «سرباز ولایت» است.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم افتتاحیه یازدهمین اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز (شنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۳) در مشهد آغاز به کار کرد، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هدف از آفرینش را رسیدن به حیات طیبه دانست و گفت: انسان موجودی است که هویت خود را می‌سازد و ابدیت انسان در دست خودش است.

وی افزود: از بزرگ‌ترین دسیسه‌های شیاطین انس و جن این است که قبح و زشتی منکرات را از آن‌ها می‌گیرد و ضدارزش‌ها را به ارزش‌ها تبدیل می‌کند؛ چون غفلت از بیماری، بیماری را از بین نمی‌برد و زمینه هلاکت را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی‌صادقی تأکید کرد: فراموش نکنیم که آفرینش ما هدفمند است که در آن، می‌بایست حیات حیوانی را مَرکب رسیدن به حیات انسانی قرار دهیم. کار دین هم حیات‌آفرینی است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دنیا کوتاه است، ولی ظرف ساختن ابدیت است. دین هم آمده است دنیای ما را بسازد و با حرکت درست در دنیاست که آخرت به دست می‌آید. فلسفه وجودی دین هم این است که در حیات انسانی خاکی نمانیم.

تبیین اصول حکمرانی دینی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی‌صادقی به موضوع اصول حکمرانی دینی پرداخت و گفت: امروز مسئله حکمرانی از موضوعات مهم همه نظام‌های سیاسی است؛ اینکه نظام حکمرانی دارای چه اصول و مبانی باشد و اینکه حکمرانی جهت‌دهنده حرکت و سبک زندگی و شکل‌دهنده به فرهنگ جامعه است.

وی افزود: در مورد تبیین اصول حکمرانی، این نگرانی وجود دارد که سراغ نظام‌های حکمرانی ترجمه‌ای برویم، بعد بگوییم اسلام چه می‌گوید و آن را رنگ‌وبوی اسلامی بدهیم. در حالی که ما در همان ابتدا باید تبیین کنیم نظام حکمرانی دینی چیست و با چه اصول و مبانی و چگونه شکل می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: جامعه دینی جامعه‌ای است که نظام حکمرانی آن دینی باشد و در غیر این صورت جامعه دینی نیست. اسلام همه نظام‌های حکمرانی دیگر را خلاف فطرت انسان می‌داند. نظام حکمرانی اسلامی با حریت و شخصیت انسان سازگار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی‌صادقی در ادامه به بیان برخی از اصول حکمرانی دینی پرداخت و خاطرنشان کرد: در حکمرانی دینی، فرماندهی و حاکمیت مختص خداست. اراده هیچ انسانی مافوق اراده دیگر انسان‌ها قرار نگرفته است و حاکم مطلق خداست و حکمرانی او هم در جهت منفعت انسان است.

وی افزود: از سوی دیگر، هر حکمرانی غیرالهی دارای ۳ اشکال است. عالمانه و آگاهانه نسبت به انسان نیست. در نوشتن قانون، بسته به گرایش‌ها و منافع، تحت تأثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد. امرونهی الزام‌آور نیز ندارد. ولایت نیز تجلی و نازل‌شده توحید ربوبی و حاکمیت خداست. از سوی دیگر، در حاکمیت خدا تعطیلی نیز وجود ندارد. ولایت فقیه، استمرار نظام حکمرانی دینی در غیبت امام معصوم‌(ع) و به‌معنای تعطیل‌نشدن نظام حکمرانی دینی است.

وی تأکید کرد: در نظام حکمرانی الهی، ولی خدا قطب و محور است. همه مدیریت‌ها و فرماندهی‌ها و قوا باید به او منتهی شوند؛ در غیر‌ این صورت، مشروعیت ندارند. در نظام ولایی، حکم الله باید حاکم باشد.

ورود شهید رئیسی به منصب‌های مختلف، برای خدا بوده و عملش جهادی بود

نماینده ولی‌فقیه به ابعاد شخصیت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی پرداخت و گفت: درباره شهید رئیسی، قضاوت‌های مختلفی صورت می‌گیرد. اما شهادت می‌دهم ورود ایشان به همه منصب‌هایی که برعهده گرفت و به‌ویژه در مقام ریاست‌جمهوری، فقط برای خدا بود. پس از آنکه وی کاری را برعهده می‌گرفت نیز عمل او جهادی بود.

وی افزود: این دو مسئله، مبدأ همه ویژگی‌های شخصیتی او است. اگر ولایت‌مدار بود و اگر مردمی بود، به این دلیل است که عملش برای خدا بود. یادگار مهمی که امروز از شهید رئیسی باقی مانده است و باید حفظ شود، این است که به نظام حکمرانی ریاست‌جمهوری معنای جدیدی داد و گفت رئیس‌جمهور «سرباز ولایت» است. آنچه شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهید رئیسی را به هم پیوند می‌زند، همین مشعل سربازی است و این، ریشه در ادبیات دینی ما دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->